نظارت، پایش و ممیزی شاخص های بهداشتی، ایمنی و محیط زیستی از برنامه های دپارتمان HSEQ می باشد که برخی از پروژه های شاخص آن در ادامه معرفی شده اند.
3
4

بازرسی و نظارت زیست محیطی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ارس توسط شرکت پرتو انرژی ارس به مهندسان مشاور زیست انرژی پارس واگذار شده است.
اهداف اصلی طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ارس تولید برق از منابع عظیم گاز طبیعی کشور، افزایش ظرفیت برق شبکه سراسری کشور و همچنین با توجه به واقع شدن در منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس تامین برق صنایع سنگین این منطقه می باشد. این نیروگاه دارای یک دستگاه توربین گازی کلاس F و یک دستگاه توربین بخار می باشد که توان تولید 500 مگاوات برق را خواهد داشت. توربین گازی این نیروگاه تحت لیسانس شرکت زیمنس آلمان و از مدل SGT5-400F307 و با راندمان 40% بوده که اولین توربین گازی کلاس F در کشور محسوب می شود. توربین کلاس F خود مجهز به مشعل های کاهش نیتروژن است و آلودگی کمتری در مقایسه با توربین های قدیمی تر دارد. این پروژه یکی از پروژه های شاخص دپارتمان HSEQ شرکت زیست انرژی پارس بوده است.
موقعیت نیروگاه در شهرستان جلفا از استان آذربایجان شرقی به لحاظ دستیابی به منابع آب، گاز، اراضی بلامعارض و کریدورها و پست‏‏های انتقال برق از جایگاه مطلوبی برخوردار می باشد.

1
2
7
8

مطالعات نظارت و بازرسي زيست محيطي از پروژه خط انتقال گاز 36 اینچ دره عباس- ماهشهر به طول 769/62 کیلومتر توسط گروه تخصصی نیرو گستر به شرکت مهندسان مشاور زیست انرژی پارس محول شده و در دستور کار اين مشاور قرار گرفته است.
هدف از این طرح گازرسانی داخلی و تغذیه صنایع پتروشیمی حوالی بندر ماهشهر تعریف گردیده است. مسیر خط لوله از کیلومتراژ صفر تا کیلومتراژ 474+57 در مسیر بسترسازی شده و مجاور خط لوله 30 اینچ موجود قرار دارد، کلیه ویژگی های شاخص طول مسیر از جمله پوشش گیاهی، تقاطع با عوارض سطح الارضی همانند جاده، مسیل، کانال آب و اراضی کشاورزی و یا تحت الارضی همانند خطوط لوله موجود مورد بررسی، نظارت و مستندسازی قرار گرفته است.

این پروژه به دلیل قرار گرفتن خط لوله در مجاورت تالاب شادگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کل مسیر خط لوله در استان خوزستان واقع شده است. دپارتمان HSEQ شرکت زیست انرژی پارس تجارت متعددی در زمینه نظارت زیست محیطی و بازرسی خطوط لوله دارد.

5
6